zarzadzanie.net.pl

Science
meets
Business

Celem portalu zarzadzanie.net.pl jest propagowanie specjalistycznej wiedzy
z zakresu zarządzania strategicznego w środowisku biznesowym i akademickim.
PL EN DE IT ES NL RU
Zarządzanie strategiczne
Badania i publikacje


REKOMENDUJEMY:

www.eiasm.org
szkolenia i konferencje na najwyższym poziomie, dotyczące problemów związanych z procesami zarządzania

www.businessweek.com
najnowsze problemy w zakresie światowej gospodarki oraz biznesowe case study

Co widział pies i inne przygody

Malcolm Gladwell:
Co widział pies i inne przygody.





Zarządzanie jutra

Gary Hamel, Bill Breen:
Zarządzanie jutra.

www.bocko.pl
o autorze



Zdolność rozwojowa przegląd pojęć


Znaczenie aliansów strategicznych

  • 2% światowych dochodów w 1980 r. pochodziło z aliansów strategicznych
  • 35% w 2002
Alians strategiczny stał się integralną częścią strategii firmy.

Sukces aliansu strategicznego

  • Alianse strategiczne mogą być wyjątkowo skuteczne w sytuacjach niepewności i szybkiego wzrostu
  • Statystki pokazują spadek liczby zawieranych aliansów, z uwagi na wysoki poziom ich niepowodzenia (30%-70%)
Aby osiągnąć sukces w aliansie przedsiębiorca musi wiedzieć: kiedy wejście w alians jest korzystne, a kiedy należy pozostać niezależnym, bądź przeprowadzić fuzję lub przejęcie M&A.

Użyteczność aliansu

  • Alianse strategiczne są użyteczne tylko w szczególnych celach biznesowych
Np osiąganie efektu synergii w postaci obniżki kosztów przy aliansie jest znikome. Dlatego ważne jest aby przedsiębiorca wiedział kiedy alians ma strategiczny sens, a kiedy należy go zakończyć.

plik pdf do pobrania




© 2005-2016 Wszystkie Prawa Zastrzeżone Bartosz Boćko | zarzadzanie.net.pl